Ghost Recon: Future Soldier

//Omlouvám se Ubisoftu za část o kampani. Před chvílí (13. březen) jsem jí dohrál na elite v coopu a byl to skvělý zážitek. Na dnešní poměry velmi dlouhá hra, která není celá zaměřená na stealth, ale její část převažuje v kampani. Kampaň jsem si užil víc než dost, je pravda, že ty první mise jsou trochu slabší, ale brzy se hra rozjede. Rozhodně doporučuji projet kampaň na vyšší obtížnost a hlavně se zaměřit na ten stealth. ;)

Ghost Recon: Future Soldier byl pro mě jednou z nejočekávanějších her tohoto roku, proto jsem samozřejmě do ní vkládal velké naděje a beta mě o kvalitách hry ještě více přesvědčila. Ovšem co se méně prezentovalo a o čem se moc nemluvilo, byl singleplayer a popravdě mě to vůbec nepřekvapuje.


Future soldier nabízí 3 herní režimy: kampaň, guerilla a multiplayer. Multiplayer je jednoduše perfektní a musím jej doporučit každému, kdo takový styl hraní dokáže ocenit. Není nikterak obtížný, není tam těžké nahrát lepší skóre, ale co je težší a na co je kladen důraz, je hrát týmově, nebo spíše hrát ve prospěch týmu, protože žádný TDM zde nenaleznete, pouze úkolové módy. Mnoho lidí si stěžuje na to, že chytne špatné hráče v týmu, proto nevyhraje. Samozřejmě i to se stává, ovšem tady nepotřebujete být na headsetu a domlouvat se neustále abyste měli šanci vyhrát. Záleží na každém hráči a jeho schopnosti uvažování a intuitivní týmové spolupráce. Např. nebudu házet granát někde, kde jsou i mí spoluhráči. Když hackuje někdo, musíte jej bránit, naházet senzory, smoky atd… Takové maličkosti by měly každého napadnout a pokud se to jednoduše dodržuje, máte napůl vyhráno. Bohužel se zde najde plno hráčů, kteří nemají páru o tom co se děje (nebo vám to tak alespoň přijde), ovšem to vám nebrání od toho nahrát alespoň pro sebe slušné skóre a snažit se nepříteli znepříjemnit jeho drticí smršť.

Guerilla je pro mě osobně zklamáním, není zde matchmaking. Map je sice hodně, jenže si jich moc neužijete. Achievementy uděláte asi za dvě hry po 50ti vlnách. Takže jedna z mála výhod je splitscreen kooperace (jediný režim kde funguje splitscreen).

A teď se dostávám k té nejnudnější, nejhorší a nejcasualovitější části celé hry a to je kampaň. Jestli bych Vám mohl doporučit, NEKUPUJTE SI TUTO HRU KVŮLI KAMPANI! Lze hrát v kooperaci pro 4 hráče (ale ne splitscreen), nebo můžete hrát sám, ale že by byla výhoda hrát v koopu s někým, se říci nedá. Stealthové části jsou dělané tak, že máte rozestaveno pár tupých nepřátel a vy je jeden po druhém (nebo všechny najednou) sejmete. Obtížnost stealthových částí je tedy velmi nízká, ale pokud se vám oblast nepodaří vyčistit bez povšimnutí, máte z toho jednoduše na chvíli krycí střílečku. Takhle popravdě nemohu najít na té kampani nic, co by se dalo pochválit. Podle mě to je v této části naprosto odfláknutá věc, která by ve hře nemusela být. Stěžoval si někdo na Conviction? GR:FS nedosahuje ani trochu kvalit Convictionu.

Bohužel mě teď čeká dohrání kampaně minimálně 2 krát, abych měl hru na achievementy kompletně hotovou (MP achievementy už většinou mám, chybí mi 20 challengů překonat jenom a 5 krát překonat jeden challenge). Nejsem zrovna nadšený, protože zatímco mě ty MP ajchy bavily dělat, ty singlové moc nemusím.

Na závěr nějaké to shrnutí. Ghost Recon: Future Soldier je perfektní záležitostí pro multiplayerové hráče, kteří mají rádi plnění MP achievementů, expení, vylepšování zbraní a samozřejmě hraní. Dokonce vyšlo i první DLC, které přináší 6 nových zbraní a 3 nové mapy do MP, které doporučuji a stojí jen 800MS bodů. Singleplayerová část nestojí za nic, je to nuda, která ve hře jen překáží. Přesto hru doporučuji, protože špatný singleplayer se ještě přežít dá, horší by bylo, kdyby ten multiplayer byl špatný.

Hodnocení:
Kampaň 2/10 //Oprava na 8/10
Guerilla 7/10
Multiplayer 9/10

Komentáře